• Thank you for visiting HeavyEquipmentForums.com! Our objective is to provide industry professionals a place to gather to exchange questions, answers and ideas. We welcome you to register using the "Register" icon at the top of the page. We'd appreciate any help you can offer in spreading the word of our new site. The more members that join, the bigger resource for all to enjoy. Thank you!

Hanomag 44c (MF b11) wont move

Leif

New Member
Joined
Apr 9, 2021
Messages
4
Location
Trondheim
Hallo! Jeg er ny på dette forumet, og jeg har nylig kjøpt en gammel Hanomag 44c wheeloader. Motoren er overopphetet, så planen min er å skifte topplokkpakninger. Jeg la også merke til et annet problem. Maskinen beveger seg bare, og jeg må presse hardt på gassen for å få den til å bevege seg. Etter litt mens jeg hørte en dyselyd på toppen av omformerhuset og la merke til at oljen i omformeren var varm. Det var tegn på vann på peilepinnen, så jeg tappet den gamle ATF-oljen. I servicehåndboken sto det at du kan bruke vanlig motorolje i omformeren. Etter oljeskift fungerte hjullasteren fint en stund, før den plutselig gikk langsommere og langsommere. Det så ut som om oljenivået i omformerhuset var lavt, så jeg la til en halv liter og maskinen var fin. Noen dager senere skjedde den samme situasjonen, men det var ingen olje på bakken. Jeg sjekket oljenivået på transmisjonen, og hvor for mye olje? Det så ut som oljen fra konserten er blitt overført til transmisjonen? Har noen andre dette problemet på denne hanomag-hjullasteren? Leif
 

Leif

New Member
Joined
Apr 9, 2021
Messages
4
Location
Trondheim
Hello, Bigbert! Im sorry, the google translated my engish thread into norwegian. I see, thank you very much for this tip :)
My original post in English:
Hello! I'm new to this forum, and I recently purchased an old Hanomag 44c wheeloader. The engine is overheated, so my plan is to change the cylinder head gaskets. I also noticed another problem. The machine barely moves, and I have to push hard on the gas to make it move. After a while while I heard a nozzle sound at the top of the inverter housing and noticed that the oil in the inverter was hot. There were signs of water on the dipstick, so I drained the old ATF oil. The service manual stated that you can use ordinary motor oil in the inverter. After the oil change, the wheel loader worked fine for a while, before it suddenly went slower and slower. It looked like the oil level in the converter housing was low, so I added half a liter and the machine was fine. A few days later the same situation happened, but there was no oil on the ground. I checked the oil level on the transmission, and how much oil? It looked like the oil from the concert had been transferred to the transmission? Does anyone else have this problem on this hanomag wheel loader? Leif
 

Delmer

Senior Member
Joined
Jan 3, 2013
Messages
8,889
Location
WI
There are very few Hanomags around, so you might not get any answer here. Thanks Bigbert for the suggestion, often we can't find something that is simple to find in another language, google is good enough for translate if we're desperate.
 
Top