• Thank you for visiting HeavyEquipmentForums.com! Our objective is to provide industry professionals a place to gather to exchange questions, answers and ideas. We welcome you to register using the "Register" icon at the top of the page. We'd appreciate any help you can offer in spreading the word of our new site. The more members that join, the bigger resource for all to enjoy. Thank you!

Caterpillar 973 failure

mecaniquin

Well-Known Member
Joined
Jul 25, 2015
Messages
65
Location
VENEZUELA
Ok muchachos. Nige, gracias por la traducción, no quería hacerlo antes porque recuerdo haber leído en el reglamento que el idioma era inglés. Entonces tú dices iso 46. Es bastante delgado ese aceite. Y bueno el 15w-40 como dice C mark, funcionó. Pero quizás obstruye el filtro después de cierto tiempo de trabajo. Por eso voy a buscar el filtro de ultra alta eficiencia y buscar el iso 46. Si no lo consigo, trataré de usar un aceite que cumpla o supere los requisitos caterpillar to-2. De todas maneras aquí el aceite no se pierde, si no funciona, se lo agregamos a las otras maquinas viejas en los hidráulicos. Les mantendré informados.
 

Nige

Senior Member
Joined
Jun 22, 2011
Messages
29,366
Location
G..G..G..Granville.........!! Fetch your cloth.
Mire, el manual indique que un aceite hidraulico 10W (o ISO 32/46, son lo mismo) es recomendado para un rango de temperatura ambiente entre -20 hasta +50 Centigrado.
La viscosidad de un ISO46 es un poco mas pesado de un aceite motor SAE15W. Vea grafico abajo. De hecho el equivalente exacto a un SAE10W es entre un ISO22 y un ISO32. En numeros redondos digamos un ISO32. Pensando en la temperatura ambiente donde estas tu cuando sugiero un ISO46.

The manual states that an SAE10W (or ISO 32/46) hydraulic is recommended for an ambient temperature range covering -20C to +50C.
The viscosity of an ISO46 is slightly heavier than an SAE15W engine oil. Actually the equivalent of an SAE10W is in between an ISO22 & an ISO32, call it ISO32 in round numbers. I was thinking of your ambient temperature when I suggested an ISO46.
upload_2019-12-5_10-18-30.png
 

mecaniquin

Well-Known Member
Joined
Jul 25, 2015
Messages
65
Location
VENEZUELA
por aqui estoy viendo un aceite marca super s aw46 hydraulic oil. tambien hay uno marca dauer hplus premium hydraulic oil aw46. cual crees que sea mejor?
 

Nige

Senior Member
Joined
Jun 22, 2011
Messages
29,366
Location
G..G..G..Granville.........!! Fetch your cloth.
He's asking about 2 locally-available brands of ISO46 hydraulic oil. One I can't find any information on apart from on Mercado Libre which is the Latin American version of Amazon. I'm not so keen on that.
According to the Datasheet the Super S AW46 is formulated to meet the following specifications: - Sperry Vickers M-2950-S & I-286-S, Denison HF-0, HF-1 & HF-2, Cincinnati Milacron P-68, P-69 & P-70. I would go with that one.
 

mecaniquin

Well-Known Member
Joined
Jul 25, 2015
Messages
65
Location
VENEZUELA
Hola muchachos un saludo a todos. Disculpen que les escriba en español, estoy seguro que nige les traducirá al inglés para un mayor entendimiento. he estado perdido estos meses. Ocupado en otras cosas. También por el tema de la pandemia las cosas están un poco paralizadas. Hemos hecho algunas mejoras estéticas. Tenía 7 dientes con bases me falta comprar un solo juego. Hice algunas pruebas en mayo pero el motor tendía a recalentar. He sacado el radiador han limpiado y ahora esta mejor. Esta semana la he puesto en marcha y he trabajado alrededor de 4 horas y corrió bastante bien. Quería saludarlos y mantenerlos al tanto con los avances. Gracias de nuevo por los aportes, a el hombre ebrio de la fotografía, a nige, a todos en general. Próximamente quizás toquemos el mando final por el pequeño bote de aceite. Los mantendré informados. Allí dos videos de como aprendo a conducirla. Saludos.
 

Nige

Senior Member
Joined
Jun 22, 2011
Messages
29,366
Location
G..G..G..Granville.........!! Fetch your cloth.
Translation.......
Hi guys and best wishes to all. Sorry I'm writing in Spanish but I'm sure Nige can translate into English so you can understand better. I've been MIA for a few months, busy with other stuff. Also thnigs have been a bit paralyzed as a result of the pandemic. We've made a lot of aesthetic improvements. I already had 7 new teeth with adapters, I just had to buy 1 more to make a complete set. We did some testing in May but the engine still had a tendency to overheat. I removed the radiator for cleaning and now it's much better. This week I put it to work and have already run it for 4 hours, it runs pretty good. I wanted to say Hi and post information regarding progress. Thanks again for all the help, to the drunk guy in the photos, to Nige, and everyone else in general. Soon I hope to address the final drive that has a small oil leak. I'll keep you posted. Above are a couple of videos showing how I've learned to operate the machine. Best wishes.
 
Top